|   3 minute read

Jaaroverzicht 2023 van ATPI Marine Travel

Bij ATPI Marine Travel mogen we ons gelukkig prijzen dat we samenwerken met een ongelooflijk diverse groep bedrijven en personen uit het hele maritieme spectrum. Ons wereldwijde team zorgt ervoor dat iedereen veilig kan reizen, van cateringpersoneel op cruiseschepen en entertainers tot supertankerschippers en bemanning, door hun reizen van en naar het werk te vergemakkelijken.

Een terugblik op de gebeurtenissen van 2023 onthult de dynamische aard van het reizen met bemanningen, die voortdurende aanpassing vereisen. Dit jaar is de industrie getuige geweest van belangrijke veranderingen, met een toegenomen vraag naar diensten met toegevoegde waarde die workflows optimaliseren, de service aan zeevarenden verbeteren en toch kosten besparen.

Diensten

Om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van de markt, hebben we met veel toewijding nieuwe, vereenvoudigde diensten ontwikkeld waarmee onze klanten gebruik kunnen maken van de kennis, expertise en ondersteuning van het ATPI Marine Travel team. Een opvallende toevoeging in 2023 was de introductie van ons Data Analytics 2.0 platform. Dit webgebaseerde hulpmiddel is ontworpen om reisgegevens om te zetten in bruikbare inzichten, boekingspatronen te verbeteren, de kosten voor vliegtickets voor bemanningswissels te verlagen en meer controle te geven over reisbudgetten. ATPI Analytics 2.0 is de eerste stap in onze transformatieve aanpak van Crew Change Logistics, met verdere uitbreiding gepland in 2024.

Evenementen

Ons team heeft actief deelgenomen aan conferenties en evenementen om de maritieme industrie te informeren over het optimaliseren van verschillende aspecten van het reizen van bemanningen. Opmerkelijke engagementen zijn onder andere onze Head of Cruise Logistics, Calypso Diareme, die deelnam aan een paneldiscussie getiteld ‘Net Zero or Net Hero’ op Seatrade Cruise Global in Fort Lauderdale en het verkennen van onderwerpen over decarbonisatie op het Posidonia Shipping Forum. In september waren we samen met Qatar Airways aanwezig op de London International Shipping Week en in november stonden we weer op het podium van Seatrade Crew Connect. Deze evenementen boden waardevolle platforms om belangrijke onderwerpen te bespreken, zoals het bereiken van kostenbesparingen bij bemanningsrotaties voor cruiseschepen en het aanpakken van problemen met de levering en inzet van bemanningen.

Andere belangrijke evenementen zijn de ATPI Marine Travel Marine Summit in oktober, waar we onze koers voor de komende jaren uitzetten, en onze rol als reissponsor van het ISWAN 2023 Seminar in Helsinki, waar de maritieme wervingscrises en het welzijn van zeevarenden aan de orde komen.

Samenwerkingsverbanden

Omdat we de cruciale rol van zeevarenden in de wereldhandel erkennen, waren we verheugd om in maart onze samenwerking met het International Seafarers’ Welfare & Assistance Network (ISWAN) aan te kondigen. Deze samenwerking versterkt onze toewijding aan het welzijn van zeevarenden en heeft als doel een positieve impact te hebben op hun leven wereldwijd.

Weversterkten ookons partnerschap met het Business College Athens (BCA) in 2023 door de sponsoring van het ‘ATPI Crew Logistics Lab’, een nieuw klaslokaal onder de afdeling Postgraduate Studies in Scheepvaart, Transport en Logistiek. Dit initiatief is bedoeld om de vitale rol van mensen in bemanningsreizen te benadrukken en de volgende generatie scheepvaartprofessionals te inspireren.

Toekomst

Vooruitkijkend naar 2024 verwachten we verdere veranderingen in de zeescheepvaart en nieuwe uitdagingen. We zijn van plan de transformatie in de sector te versnellen door een potentieel baanbrekende portfolio van logistieke oplossingen voor Crew Change te introduceren die alle aspecten van het reizen van zeevarenden zullen stroomlijnen, optimaliseren en verbeteren. Blijf kijken voor meer updates in het nieuwe jaar. Voor nu wensen we al onze klanten, partners, zeevarenden en het ATPI-team het allerbeste. Tot ziens in 2024!