Teamoverdracht NOC*NSF

Geplaatst op 2013-01-18 14:05:20

SCHIPHOL-RIJK, 10 juli 2012 – ATPI Corporate Events heeft een inspirerende stempel op de Olympische Spelen gedrukt met de organisatie van de teamoverdracht in de Amsterdam RAI op 4 juli 2012. Het Nederlands Olympisch Team staat nu officieel onder leiding van chef de mission Maurits Hendriks. Ruim 1600 personen waren getuige van dit symbolische moment, dat in opdracht van NOC*NSF werd georganiseerd door ATPI Corporate Events. Humberto Tan presenteerde het programma.

Complimenten
ATPI Corporate Events organiseerde het prestigieuze evenement voor de eerste keer. Met een team van twaalf man sterk werd het afgelopen jaar hard gewerkt om de teamoverdracht tot een groot succes te maken. Chef de mission Maurits Hendriks: "Voor het Nederlands Olympisch Team betekende deze teamoverdracht een échte en inspirerende start van Londen 2012. Complimenten en dank aan iedereen die zich daarvoor heeft ingezet."

Olympisch podium
De Amsterdam RAI was voor een dag omgetoverd tot een olympisch podium, compleet met sportieve en typisch Engelse accenten. ATPI Corporate Events wist de olympische beleving te communiceren met audiovisuele presentaties. Op groot beeld kreeg het publiek een kijkje achter de schermen. Zo had ATPI Corporate Events de voorbereidingen van de sporters vastgelegd met kleine camera’s op hockeysticks, rolstoelen en racefietsen. Het samenkomen van de olympische ringen die voor een enthousiast publiek ontvlamden, zorgde tenslotte voor een ware apotheose.

Kippenvel
De olympische sporters stonden uiteraard in het middelpunt van de belangstelling. Bijzonder was de afsluiting van Humberto Tan. Hij bedankte de familie en vrienden van de olympische sporters. Zonder hen kan er volgens de presentator geen topprestatie worden geleverd. Jeroen de Roever, Manager Group Sport Strategy van ATPI Corporate Events: “Deze woorden zorgden echt voor kippenvel in de zaal en benadrukte het unieke olympische wij-gevoel. Ik ben ontzettend trots op mijn collega’s van ATPI Corporate Events die dit allemaal tot in de puntjes verzorgd hadden. Zowel op creatief als op logistiek vlak een topprestatie!”

ATPI Corporate Events
ATPI Corporate Events heeft sinds 1997 een intensief samenwerkingsverband met NOC*NSF. Niet alleen vervoert en accommodeert de zakelijke reis- en evenementenorganisatie het Nederlands Olympisch en Paralympisch Team, ook heeft ATPI Corporate Events al vele jaren ervaring met de verkoop van entreekaarten en het samenstellen van complete arrangementen rondom de Olympische Spelen. Entreekaarten zijn nog verkrijgbaar via de webshop van ATPI Corporate Events: www.atpi.nl/os2012. De Olympische Spelen vinden plaats van 27 juli tot en met 12 augustus, de Paralympische Spelen zijn van 29 augustus tot en met 9 september.